Airbus ogłosił wczoraj (8 listopada) dane dotyczące zamówień i dostaw za październik tego roku. Złożone w tym okresie zamówienia brutto na odrzutowce komercyjne sięgają 82 maszyn, a dostawy 62 samolotów. Ostatnie dane pokazują, że w październiku najlepiej sprzedawała się rodzina A320neo. Portfel niezrealizowanych zamówień wyniósł na koniec minionego miesiąca 8 769 maszyn.
Liczba sprzedanych samolotów przez Airbusa w 2024 r. przekroczyła w październiku 700 samolotów i wyniosła dokładnie 749 zamówionych maszyn przez 10 miesięcy tego roku - poinformowano w oficjalnym komunikacie.
Zamówienia maszyn wąskokadłubowychAktywność Airbusa w segmencie samolotów wąskokadłubowych w październiku była na dość wysokim poziomie.
60 samolotów z rodziny A321neo zamówiła nowa linia Arabii Saudyjskiej - Riyadh Air. Kolejne zamówienie pochodziło od bhutańskiej linii
Drukair, która zamówiła trzy A320neo oraz dwa A321XLR. Producent sprzedał także 15 A320neo, które na razie nie mają ujawnionego klienta oraz jednego ACJ320neo dla prywatnego klienta. Do końca października br. Airbus otrzymał zamówienia na 534 maszyny wąskokadłubowe.
Samoloty szerokokadłuboweFrancuski producent nie ujawnił żadnych sprzedaży w tym segmencie w swoich najnowszych danych dotyczących zamówień i dostaw. Dane Airbusa za poprzedni miesiąc pokazują, że w tym segmencie firma nie zanotował żadnych anulowań. Statystyki za 10 miesięcy tego roku pozostają bez zmian gdzie linie i lessorzy zakupili do tej pory 200 samolotów szerokokadłubowych: 136 A350 i 64 A330neo.
PodsumowanieŁączna liczba zamówień netto Airbusa w tym roku (stan na 31.10.2024) wyniosła 749 sprzedanych samolotów, w tym 534 maszyny z rodziny A320neo. W październiku firma dostarczyła 62 odrzutowce, co daje łączną liczbę 559 dostarczonych samolotów w 2024 r.: siedem A220-100, 46 A220-300, pięć A319neo, 176 A320neo, 263 A321neo, jednego A330-200, 23 A330-900neo,30 A350-900 oraz osiem A350-1000.
Airbus prognozował dostarczyć w tym roku nawet 800 samolotów, jednak potem zweryfikował te liczby do około
770/780 maszyn, a teraz się okazuje, że przez kolejne problemy z łańcuchem dostaw ta liczba może spaść nawet do 720-730 samolotów.